Миналата седмица проведохме първата си работна среща (т.нар. "аll-hands meeting") с целия екип на DSS. По време на нея обсъдихме най-важните актуализации от предходните няколко месеца, представихме успешните си проекти и говорихме за вълнуващи нововъведения за компанията и нейните служители.
Имахме няколко водещи, сред които и нашият генерален мениджър Пламен Наков, който описа стратегията на компанията, бъдещата посока и най-значимите постижения на DSS през изминалата година. ИТ Директорът Георги Котов и Мениджърът по внедряване и стратегия за управление на ИТ услуги Георги Шишков представиха най-важните моменти от работата на своите екипи и отличиха няколко от най-бележите успехи на колегите. А нашият People & Culture Мениджър Корнелия Павлова илюстрира резултатите от анонимно проучване на ангажираността сред служителите, проведено през лятото.
Цел и идея на all-hands срещата
Въвеждаме този нов вид работна среща, за да увеличим прозрачността и да споделяме регулярно напредъка и целите пред DSS. Постоянно се стремим да подобряваме видимостта относно това по какво работим, какви проекти имаме, какво може да се очаква за компанията и за развитието на служителите през следващите 3 до 6 месеца. Тези работни срещи ще се провеждат веднъж на тримесечие и ще включват новини за предстоящи разработки и текущи или бъдещи проекти в отделните екипи. Също така ще отбелязваме и празнуваме най-големите си успехи, ще приветстваме новите членове на екипа и ще предоставяме възможност на колегите да задават въпроси или да споделят информация, която може да бъде полезна за всички.
В рамките на първата ни all-hands среща през ноември 2023 обсъдихме последните събития в компанията през изминалата година, предоставихме актуална информация за текущата работа на различните екипи (Banking, Web Development и ServiceNow), говорихме за хората и културата на компанията и повдигнахме важни теми, свързани с човешките ресурси. Завършихме срещата с открита дискусия и сесия с въпроси и отговори, последвани от пица и бира в офиса.
Приветствие и въведение във форма̀та
С радост споделяме, че наскоро приветствахме нови колеги в семейството на DSS, което доведе до разширяване на всеки отдел в нашата компания. В DSS вярваме, че хората са основният ни актив и те движат енергията и страстта, с която работим всеки ден. Ето защо е от съществено значение екипът ни да чувства подкрепа и комфорт в своята работна среда. Сърдечно поздравяваме новите попълнения и се надяваме, че те ще намерят в екипа и атмосферата всичко, което очакват, та дори и повече. Добре дошли!
Новини за компанията
Признания
DSS е на 95-то място в класацията на Капитал - Digitalk101. Тази година за първи път участвахме в класацията на най-големите компании в ИТ сектора в България по общи приходи и по приходи от различните бизнес сегменти. Това е отлично постижение за нас, като се има предвид, че сме класирани редом с най-големите компании у нас, които ежегодно отчитат огромни обороти. Това високо признание е резултат от упоритата работа и отдадеността на всички ни.
Нашите продукти
Радваме се, че успяхме да разширим обхвата на DSS, целейки да предлагаме в портфолиото си и продукти в допълнение към нашите услуги.
През тази година започнахме разработването на нов продукт, който ще осигури цялостни възможности за извършване на OCR и KYC. OCR, или "Optical Character Recognition" (Oптично разпознаване на символи), представлява автоматизирано извличане на символи от изображение. KYC, или "Know Your Customer" (Познай своя клиент), е въпросник, който всички финансови институции трябва да изискват от своите клиенти съгласно европейските разпоредби. Решението, разработвано от нашия уеб екип, ще даде възможност за създаване на персонализиран KYC процес. Това ще позволи на всяка банка да създава въпросници, съобразени с нейните специфични нужди и регулаторни изисквания. OCR компонентът на това решение ще фасилитира процеса по дистанционно заснемане на лична карта или документ от всички страни, автоматичното извличане на данни от тях и проверката на самоличността. Чрез този процес финансовите институции и банки ще могат да изпълнят изискването на ЕС за познаване на своите клиенти и актуализиране на информацията за тях, без да е необходимо физическо посещение в офис.
В този контекст тази година успешно завършихме и проект за УниКредит Булбанк, като им предоставихме OCR библиотека като отделен SDK - част от техния мултиканален KYC процес. Банката създаде KYC въпросник, а ние разработихме OCR библиотеката, която позволява извличане на лични данни от документ за самоличност посредством зазнемане и разчитане на снимка.
"Уникредит Булбанк си партнира с DSS за внедряване на решение за оптично разпознаване на символи (OCR), което осигурява автоматизиран KYC процес за клиенти на банката. Това всъщност е plug-and-play система, която не изисква разработка от нашa страна. Решението прави снимка на лична карта, изрязва я в необходимия формат и извлича информация (име, адрес, номер на лична карта), които след това се преобразуват в машинно четим формат. Този процес е много по-бърз и елиминира възможността за човешки грешки, което води до значително подобрено клиентско изживяване. Горещо препоръчваме OCR продукта на DSS за лесно дигитализиране на документи."
-Антон Кутев, Мениджър Стратегически инициативи в УниКредит Булбанк
Резултати на компанията
Резултатите ни през изминалата година бяха впечатляващи! Гордеем се, че постигнахме 41% увеличение на броя на служителите си, като към момента за DSS работят над 65 души.
Що се отнася до финансовия ръст, ние отбелязахме 30% увеличение в сравнение със същия период на миналата година (01.01-31.10). Това показва, че запазваме позициите си на пазара и привличаме нови клиенти и проекти. Страхотна работа на всички!
Нашите проекти
Една от последните новости е, че наскоро започнахме работа с нов клиент - 365 Talent Portal, базирана в Обединеното кралство компания, специализираща в Microsoft обучения и набиране на таланти. DSS пое поддръжката и редизайна на уебсайта, както и управлението на цялата им инфраструктурата в Azure, тъй като тя е базирана в облак.
Що се отнася до проектите в ServiceNow екипа, с радост съобщаваме, че всички позиции, които имаме за една от най-големите петролни и газови компании в света, са осигурени за цялата 2024 г. Това е значително постижение, тъй като обикновено договорите в сферата се подновяват за три или шест месеца напред. Фактът, че всички наши ServiceNow консултанти ще продължат да работят по този проект още една цяла година, е доказателство за удовлетвореността на клиента и доверието му в способността ни да предоставяме качествени крайни резултати.
Продължаваме да работим и с друг наш дългосрочен ServiceNow клиент - една от най-големите телекомуникационни компании в Швейцария, като стремежът ни там е да обогатим екипа и да добавим още хора към проекта. Освен това разширяваме партньорството си в областта на внедряването на ServiceNow с друга компания за бързооборотни стоки в световен мащаб и в момента водим преговори за добавяне на няколко нови колеги към този проект. И накрая, но не на последно място, работим по проект за италианска инвестиционна банка, като всяка година им предоставяме по няколко нови разработки. Наскоро завършихме последното обновяване и с удоволствие съобщаваме, че то беше успешно качено в производството без никакви проблеми.
Що се отнася до банковия ни екип, в момента работим по два нови проекта за бизнес анализ за водеща местна банка. Тези проекти обикновено водят до допълнителни възможности за развитие след успешното им завършване. Освен това неотдавна доставихме още няколко регистъра, като например регистър на агентите, който позволява на банката да управлява клонове от франчайзингов тип; регистър на санкционираните държави; регистър на регулаторните документи, съдържащ образци на документи, като например платежни нареждания и процедури за откриване на сметки. Започваме да работим и по още два регистъра: регистър на трезорите и регистър на заплатите - всички те от решаващо значение за дейността на банката.
Нашият екип за уеб разработка също работи по няколко вълнуващи проекта в последните месеци. Едно от последните ни постижения е разработването на официалния уебсайт на известна държавна институция. Освен това работихме и по проект на Технически университет-София, който дава възможност на преподавателите да се регистрират за курсове, подпомагащи повишаването на квалификацията им.
Допълнително възобновяваме и партньорството си за 3-годишен държавен проект, за който ще разкажем при първа възможност.
Новини за екипа
Искаме да поздравим най-сърдечно няколко колеги, които очакваха първите си деца или отново станаха родители. Пожелаваме ви всичко най-добро и изразяваме най-искреното си щастие за вас!
Освен това една от нашите цели за различните екипи е да провеждаме редовно дейности за сплотяване на колектива и увеличаване на мотивираността. Искаме да прекарваме повече време извън работата и да укрепваме взаимоотношенията си. Примери за дейности, които сме имали в последните седмици, включват събития като посещение на ескейп стаи, боулинг и вечери за настолни игри в офиса.
Хора и култура
Резултати от проучване на ангажираността на служителите
През лятото проведохме анонимно проучване на ангажираността на служителите, за да съберем обратна връзка от колегите относно неотложни проблеми, предложения за подобрения и всякакви теми, които ги интересуват. Проучването се състоя от август до септември и в него взеха участие почти 70% от служителите (2/3 от компанията). Ще продължим да насърчаваме всички да участват в тези анкети, защото това е единственият начин да получаваме представа за приоритетите в по-нататъшното развитие на фирмената култура и информация за аспектите, върху които трябва да работим повече.
Основен акцент в проучването беше твърдението, че 100% от анкетираните препоръчват DSS като чудесно работно място. Причините за тази максимална оценка са приятелската среда, култура и хора, предизвикателните и вълнуващи проекти, възможностите за учене и развитие и гъвкавостта на работата. Въпреки това отчитаме необходимост от увеличаване на социалните събития и дейностите за сплотяване на екипа и от осигуряване на повече яснота за процеса по оценяване на представянето.
На въпроса за темите, които колегите ни биха искали да обсъждаме повече извън работа, на първо място бяха поставени спортът и здравословното хранене. Идеята ни е да създадем работна група, която да обсъди по-широкото застъпване на тези теми в делнична среда.
Помолихме също така анкетираните да оценят няколко твърдения по това доколко са съгласни с тях. Най-високо оцененото твърдение беше: "Получавам подкрепа и разбиране от колегите си". Всички ние трябва да се гордеем, че сме изградили такава среда, защото един човек не я създава сам, а всички ние я правим приятна един за друг.
От проучването установихме също, че трябва да се подобрим в някои области, свързани със следните твърдения: "Получавам конструктивна обратна връзка, която ми помага в личното и професионалното ми развитие" и "В нашия екип често признаваме и оценяваме индивидуалните и колективни постижения".
Взимайки предвид именно тази обратна връзка, организирахме тази all-hands срещa, за да отпразнуваме победите си подобаващо.
Важни съобщения
Тази седмица сме планирали невероятно коледно парти, така че не забравяйте да следите нашия блог и социалните ни мрежи за повече информация. Като ежегодна традиция ще организираме и второ парти в офиса, включващо раздаване на подаръци от "Тайния Дядо Коледа". В това неформално празненство всеки носи нещо за хапване, и споделяне - прекрасна практика от много години.
Освен това въведохме и страхотна привилегия за нашите служители за празниците - даваме им допълнителен платен отпуск, който да прекарат с близките си и в който да се отдадат на заслужена почивка.
А за да подкрепим родителите, въвеждаме нова социална придобивка - еднократен бонус за всяко новородено или осиновено дете на някой от нашите служители. За нас е важно да подкрепяме новите родители не само в професионалното им развитие, но и в личния им живот.
И не на последно място, след като в началото на годината обновихме брандинга на компанията, освежихме и офиса, като го направихме още по-приятен и уютен.
Бъдете в крак с последните новини и актуализации, като ни следвате в LinkedIn и Facebook!